Wynajem floty samochodowej to coraz częściej wybierana forma finansowania samochodów w naszym kraju. Wielu przedsiębiorców bardzo ją sobie ceni, ponieważ ma ona wiele zalet. Aby mieć pewność, że jest to rozwiązanie właśnie dla Ciebie, zapoznaj się z poniższymi informacjami. Dzięki nim będziesz mógł podjąć ostateczną i racjonalną decyzję.
Wynajem floty — co to takiego?
Choć wynajem floty jest stosunkowo nową usługą, cieszy się coraz większą popularnością wśród przedsiębiorców. Posiada tyle zalet, że staje się powoli jedną z najpopularniejszych form finansowania samochodów służbowych.
Wynajem długoterminowy floty jest swoistą dzierżawą pojazdów, które użytkownik otrzymuje zgodnie z parametrami, jaki zostały zawarte w podpisywanej umowie. Przyglądając się względom prawno-formalnym, wynajem floty samochodowej można zrealizować posługując się umową leasingu, która charakteryzuje się wysokim wykupem, a także dodatkowymi usługami, jakie wchodzą w cenę comiesięcznej raty. W ramach podpisanej umowy przedsiębiorca użytkuje wydzierżawiony pojazd przez czas, jaki został zapisany w umowie. Na koniec umowy samochody trafiają ponownie do firmy wynajmującej.
O jakich aspektach należy pamiętać planując wynajem długoterminowy floty?
Wynajem floty samochodowej w wersji długoterminowej jest obecnie jedną z najbardziej komfortowych form finansowania pojazdów dla przedsiębiorstw. Rozwiązanie to sprawia, że właściciel firmy finansuje flotę bez konieczności ponoszenia wkładu własnego albo — w zależności od tego, jak zostało zapisane w umowie — z niewielkim wkładem własnym. Teoretycznie wynajem długoterminowy floty nie zakłada możliwości wykupu aut pod koniec trwania umowy, jednak użytkownik może porozumieć się z firmą, od której wynajmuje samochody i na koniec je wykupić. Umowa najmu zazwyczaj trwa od 12 do 60 miesięcy, a w jej ramach użytkownik może liczyć na kompleksową obsługę pojazdu, którą będzie zajmować się firma wynajmująca. Decydując się na to rozwiązanie, warto dokładnie przeczytać umowę, ponieważ każda firma wynajmująca może mieć zupełnie inne zapisy, które będą czyniły jej ofertę mniej lub bardziej atrakcyjną.